banner145

banner138

banner143

banner150

banner144

banner31

banner151

Cereverse Dünyaya Açıldı

Türkiye’nin yeni nesil teknoloji şirketi CerebrumTech, Cereverse ekosistemini tanıttı.

Endüstri Güncel 27.05.2022, 09:15 27.05.2022, 11:03 Melike Kaya Bayram
44
Cereverse Dünyaya Açıldı

Geleceği şekillendiren teknolojilere imza atan CerebrumTech, dijital dönüşüm konusunda etkili ve sürdürülebilir çözümler ile öncü olmaya devam ediyor. CerebrumTech, ekonomiden sağlığa, eğitimden eğlenceye kadar pek çok alandaki ihtiyacı dijital dünyadaki üretim ile desteklemeyi mümkün kılan Cereverse ekosistemini tanıttı. Cereverse ekosistemi kullanıcılara en iyi deneyimi sağlamak ve en yüksek katma değeri üretmek için blok zinciri, web 3.0, NFT ve metaverse teknolojilerinden yararlanıyor.

BM Sürdürülebilirlik Hedefleri’ne katkı

Dünyanın daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir yer olmasını sağlamak amacıyla hayata geçirilen 3 boyutlu dijital akıllı şehir olan CereCity, insanların yalnızca sosyalleşmek, keşfetmek, eğlenmek, kutlamak ve uyum içinde çalıştığı bir yer değil, aynı zamanda burada gerçekleştirdikleri faaliyetler, üretim, katıldıkları etkinlikler ve tamamladıkları görevler ile Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne katkı sağladıkları bir yer olarak dikkat çekiyor. Cerecity’deki tüm eylemler ve aktiviteler; üretkenliği desteklemek ve gerçek dünyaya katkıda bulunmak üzere tasarlanmış ve kurgulanmıştır. Bu dijital akıllı şehirde yok yok… Eğitim enstitüsü, bilim laboratuvarı, alışveriş merkezi, sanat galerisi, sinema salonu ve spor kompleksi gibi pek çok aktivite alanı bulunan CereCity, insanlara farklı alanlarda dijital erişilebilirlik sunarken aynı zamanda fiziksel dünyamızdaki kaynakların tüketimini yavaşlatmayı amaçlıyor. CereCity içindeki üretim alanları ile imalat ve perakendeden tarım hayvancılığa, ormancılıktan madenciliğe kadar çeşitli faaliyetler gerçekleştirilebiliyor. Bu üretim alanlarında insanlar BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olarak hem daha verimli hem de daha çevre dostu bir şekilde nasıl üretim yapılabileceğini öğrenme ve uygulama fırsatı elde ediyorlar.

CerebrumTech İş Geliştirme Direktörü ve Cereverse Projesi Lideri Mustafa Furkan Örs, “Metaverse fikri ve dünyası önceki yıllarda sadece oyun ve sosyalleşme konsepti ile varlığını sürdürmekteydi. Ancak bu trend artık insanların o ekosistemlerde etkileşim kurabildiği ve üretim yapabildiği bir şekle dönüşmeye başladı. Cereverse ekosistemi ile hedeflenen de dijital dünyada gerçekleştireceğimiz aktiviteler ve görevler ile fiziksel dünyamıza katkı sağlamak, bu sayede mevcut tüketim ekonomisini daha sürdürülebilir tüketime ve daha verimli üretime dayalı bir hale dönüştürmek’’ dedi.

Dijital varlıklar ve DAO’lar ile yeni bir ekosistemin inşası

Cereverse’teki tüm işlemler için dijital varlık birimleri olan token ve NFT’ler kullanılacak. Bu varlıklar kullanıcılara dijital sahiplik, koleksiyonerlik, değer aktarımı, erişilebilirlik ve birlikte çalışabilirlik sağlayacak. Cereverse kullanıcıları avatarlar, eşya ve malzemeler, biletler, koleksiyonlar ve anahtarlar gibi çeşitli dijital varlıklara geçici veya kalıcı olarak sahip olabilecek. Bu varlıkların alım satım işlemlerinin yapılacağı NFT Pazaryeri uygulaması, kullanıcıların kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlamak için geleneksel ve yeni nesil ödeme yöntemlerinin kullanımına aynı anda imkan tanıyacak.

Merkeziyetsiz otonom bir organizasyon olan DAO ise Cereverse ekosisteminin yönetiminden sorumlu olacak. Topluluğun istek, ihtiyaç ve endişelerini dinleyerek ekosistemin sürekli olarak iyileşmesini ve gelişmesini garanti etmenin yanı sıra ekosistemden elde edilen gelirlerin daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya hedefiyle kullanılması üzere BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu, şeffaf ve tarafsız bir şekilde yönetimine olana sağlayacak.

“Dünyadan aldığımızı dünyaya geri veriyoruz”

CerebrumTech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. R. Erdem Erkul, “Dünyamız, insanlığın mevcut karbon ayak izi ile her zamankinden daha hızlı azalan sınırlı kaynaklara sahip. Toplum olarak yaşamak, sosyalleşmek, eğlenmek, çalışmak, üretmek ve tüketmek için dünyadan çok şey alsak da karşılığında çok daha azını geri veriyoruz. En önemli sorumluluklarımızdan biri doğayı korurken gelişen teknoloji ile gelecek nesillere daha iyi yaşam koşulları sağlamak. Cereverse ekosistemi de blok zincir, web 3.0, metaverse, NFT ve DAO gibi gelişen kavramlardan yararlanarak teknoloji ve çevre arasında pozitif ve sürdürülebilir bir bağ kurmayı hedefliyor” dedi.

“Metaverse devrim niteliğinde etki yapacak”

Web 3.0 ile herkes için kişiselleştirilmiş ürünler üretilebileceğini, her kullanıcının aynı zamanda bir içerik üreticisi olduğu yeni bir sanal dünyanın başladığını söyleyen Erkul, gerçek ve sanal dünyanın birleşimini sağlayan,insanların farklı cihazlar aracılığıyla iletişim kurmasına ve hatta hareket etmesine olanak veren yeni bir dijital dünyanın inşa edildiğini belirtiyor. Erkul, “Hem gerçek hem de sanal dünyayı aynı anda deneyimlememizi sağlayan metaverse, içerdiği yenilikler nedeniyle devrim niteliğinde bir etkiye sahip olacak. Bu sayede fiziksel ve dijital varlığımız daha da bütünleşecek, aslında halihazırda ekranlarda geçirdiğimiz zaman daha keyifli, canlı ve verimli bir hale gelecek” diye konuştu.

Gartner'ınmetaverse hakkındaki tahminlerini paylaşan Erkul, 2026 yılına kadar tüm insanların yüzde 25'inin iş, alışveriş, eğitim veya eğlence/kültür gibi bazı alanlarda metaverse’te günde en az bir saat geçirmesinin beklendiğini söyledi.

Metaverse üretime ve eğitime şekil verecek

  • Moda evleri, giyim firmaları ve mobilya üreticileri gibi pek çok farklı sektörde dijital tabanlı deneyimleme sayesinde metaverse’te kişiselleştirilmiş alışveriş olanakları ortaya çıkarken aynı zamanda doğrudan müşteri odaklı tasarım sayesinde üretim verimliliği artacak, atıklar azalacak.
  • Meta dünyada hibrit ve uzaktan çalışma modellerini uygulamak çok daha kolay ve eğlenceli hale gelecek. Sanal dünyada sosyalleşme ve etkili iletişimin artması ile de ekip çalışması daha verimli sonuçlar getirecek.
  • Metaverse, eğitimde eşitlik fırsatına olanak sağlayacak en önemli enstrümana dönüşecek. Uygulamalı eğitim olanakları sayesinde metaverse’teki içeriklerde öğrenim sanal deneyimlerle desteklenerek içerik erişilebilirliği ve kalitesi artacak. Deneyler ve laboratuvarlar gibi uygulamalı dersler sanal gerçeklik araçlarıyla daha keyifli ve verimli hale gelecek. Deneyler çok daha güvenli bir ortamda gerçekleştirilebilecek.
  • Metaverse'te eğitim kurumlarının desteklenmesi dışında doğal afet tatbikatları ve iş güvenliği eğitimleri çok daha hızlı ve güvenli bir ortamda yapılabilecek. Her türlü can ve mal kaybı riskini azaltacak uygulamalar, simülasyonlar ve içerikler profesyoneller tarafından oluşturulup herkesin kullanımına sunulacak.
  • Sağlık çalışanları ve adaylarının kullanacağı uzaktan destek çözümleri sayesinde, fiziksel sınırların ortadan kalkması ile dünyanın dört bir yanındaki insanlar için “herkes için ulaşılabilir sağlık hizmetleri” dönemi başlayacak. Yine öğrenciler ve sağlık çalışanları vaka, kadavra ve cerrahi operasyonlar üzerinde çalışma imkânı bulamadıkları konular için metaverseteki dijital ortamlarda gerçeğe en yakın deneyim imkanını elde etmiş olacak.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner140
Günün Anketi Tümü
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Fenerbahçe 13 29
2. Galatasaray 13 27
3. Adana Demirspor 13 24
4. Konyaspor 14 24
5. Başakşehir 13 24
6. Kayserispor 14 23
7. Trabzonspor 13 23
8. Beşiktaş 13 22
9. Alanyaspor 14 17
10. Gaziantep FK 13 16
11. Antalyaspor 12 16
12. Giresunspor 13 15
13. Kasımpaşa 13 15
14. Hatayspor 13 14
15. Karagümrük 13 13
16. Ankaragücü 13 13
17. Sivasspor 14 11
18. İstanbulspor 13 8
19. Ümraniye 13 7
Takımlar O P
1. Eyüpspor 16 37
2. Samsunspor 15 27
3. Rizespor 15 26
4. Pendikspor 15 26
5. Keçiörengücü 15 26
6. Bodrumspor 15 25
7. Boluspor 15 25
8. Manisa FK 15 24
9. Bandırmaspor 15 24
10. Sakaryaspor 16 22
11. Altay 15 21
12. Adanaspor 15 18
13. Göztepe 14 18
14. Tuzlaspor 15 16
15. Erzurumspor 15 14
16. Altınordu 15 12
17. Ö.K Yeni Malatya 15 11
18. Gençlerbirliği 15 7
19. Denizlispor 15 6
Takımlar O P
1. Arsenal 14 37
2. M.City 14 32
3. Newcastle 15 30
4. Tottenham 15 29
5. M. United 14 26
6. Liverpool 14 22
7. Brighton 14 21
8. Chelsea 14 21
9. Fulham 15 19
10. Brentford 15 19
11. Crystal Palace 14 19
12. Aston Villa 15 18
13. Leicester City 15 17
14. Bournemouth 15 16
15. Leeds United 14 15
16. West Ham United 15 14
17. Everton 15 14
18. Nottingham Forest 15 13
19. Southampton 15 12
20. Wolves 15 10
Takımlar O P
1. Barcelona 14 37
2. Real Madrid 14 35
3. Real Sociedad 14 26
4. Athletic Bilbao 14 24
5. Atletico Madrid 14 24
6. Real Betis 14 24
7. Osasuna 14 23
8. Rayo Vallecano 14 22
9. Villarreal 14 21
10. Valencia 14 19
11. Mallorca 14 19
12. Real Valladolid 14 17
13. Girona 14 16
14. Almeria 14 16
15. Getafe 14 14
16. Espanyol 14 12
17. Celta Vigo 14 12
18. Sevilla 14 11
19. Cadiz 14 11
20. Elche 14 4

Gelişmelerden Haberdar Olun

@