banner145

banner138

banner143

banner150

banner31

banner141

banner151

Geleceğin Teknolojisine Yön Verenler Bu Merkezde Yetişecek

İstinye Üniversitesi (İSÜ) bünyesinde açılan Dijital Oyun Geliştirme ve Animasyon Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi faaliyetlerine başladı.

Teknoloji 11.01.2022, 13:00 Melike Kaya Bayram
37
Geleceğin Teknolojisine Yön Verenler Bu Merkezde Yetişecek

İstinye Üniversitesi (İSÜ) bünyesinde açılan Dijital Oyun Geliştirme ve Animasyon Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi faaliyete başladı. İstinye Üniversitesi’nin Dijital Oyun Tasarımı Bölümü ve Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programının bir araya gelmesiyle İstinye Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nevin Eryılmaz tarafından kurulan merkez, küresel pazarda en yüksek katma değer üreten sektörler arasında yer alan animasyon ve dijital oyun teknolojileri özelinde akademisyenlere, öğrencilere ve alan ilgililerine proje geliştirme eğitimi ve desteği sunmayı amaçlıyor.

ÖĞRENCİLER İÇİN STAJ İMKÂNI DA SAĞLANACAK

CrazyLabs ve Sir Studios oyun geliştirme şirketleriyle gerçekleştirilen anlaşmalar doğrultusunda ilgili bölüm öğrencilerine eğitim, staj imkânı ve deneyim kazandırılacak merkezde staj yapan öğrenciler, birinci elden sektör tecrübesini yerinde deneyimleyecek.Burada yalnızca yapacakları işler ile sınırlı kalmayacak olan öğrenciler, birbirinden değerli isimlerle de tanışarak sektörel bağlamda İletişim ağlarını geliştirme imkanına sahip olacaklar. Bu sayede mezuniyet sonrası iş imkanlarını genişletecek; bununla da sınırlı kalmayarak merkezde edinecekleri tecrübe sayesinde oyun sektörüne daha geniş bir perspektiften bakma fırsatını da elde edecekler.

“ÖĞRETMENLERE OYUN YAZILIMI VE OYUN TASARIMI EĞİTİM VERİYORUZ”

“Merkezimiz, üniversite içinde ve dışında yüz yüze ve online eğitim ve seminerler düzenleyerek sektörde girişimciliğin teşvik edilmesini ve sektöre nitelikli iş gücü sağlama misyonlarını üstleniyor” diyen İSÜ Öğretim Görevlisi Nevin Eryılmaz, merkezde yapılacak çalışmaları şöyle anlatıyor:

“Millî Eğitim Bakanlığı ile gerçekleştirilen iş birliğiyle Öğretmen Akademisi programı dâhilinde başlatılan ‘Dijital Oyun Tasarımı Akademisi’, ülkemizdeki eğitimcilerin oyun yazılımı ve oyun tasarımı konularında geliştirilmesine ev sahipliği yapıyor. Bunun yanı sıra, ülkemizdeki eğitimi geliştirmek için arttırılmış gerçeklik(AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojileri üzerine ilklere imza atan MEBAR Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik projesine de destek veriyor. İSÜ Diş Hekimliği Fakültesi ile ortak yürütülen BAP projesinde sanal gerçeklik ile geliştirilen diş hekimliği eğitim yazılımının üniversitenin diş hekimliği fakültesi için altyapı oluşturması planlanıyor. Ayrıca merkez, sanayi kuruluşları ve diğer özel kamu ve kuruluşların isteği üzerine araştırma ve uygulama projeleri hazırlıyor ve danışmanlık hizmeti veriyor. Bahsedilen bu alanların yanında merkez sanatsal çalışmalara da ağırlık verecek. Üniversitemizdeki öğrencilerimiz en başta olmak üzere, ülkemizdeki sanat, dijital sanat çalışmalarına destek olmak adına İSÜ’nün desteğiyle sergi ve festivaller düzenlenmesine yardımcı olarak ülkemizde yetenekli ve potansiyele sahip sanatçıların geliştirilmesi de merkezin faaliyet alanları içerisinde yer alıyor.”

ÜÇ FARKLI OYUN GELİŞME ŞİRKETİ KURULDU

Merkezde üç farklı oyun geliştirme şirketi kurulduğunu belirten Eryılmaz, “Merkezimizde kurulan üç farklı oyun geliştirme ekibi anonim ve limited şirketleşme sürecinin yanı sıra Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark’a Teknokent ARGE şirketi olmak için kabul aldı. Merkezimizde kurulan bu şirketlerimizin üniversitemize ve ülkemize hayırlı olmasını dileriz” diyor. Küresel oyun pazarının giderek büyüdüğüne de dikkat çeken Eryılmaz, şöyle devam ediyor:

“Dünyada ve Türkiye’de her geçen gün yükselen sektörlerden biri de dijital oyun sektörü. 2013’te küresel video oyunları pazarının 75 milyar doların üzerinde olduğu tahmin ediliyordu. 2017'de bu miktar 120 milyar doları aştı. Küresel oyun pazarının 2021'de 175 milyar doların üzerine çıkması, 2023’e kadar ise 200 milyar doları geçmesi bekleniyor. Verilere göre, 2021'de mobil oyun gelirleri pazarın yüzde 52'sini oluşturacak. Yılsonuna kadar dünyadaki oyuncu sayısının ise 2,9 milyar olacağı tahmin ediliyor.”

İSTİHDAM ORANI YÜKSEK

Türkiye’nin dijital oyun pazarında şu anda dünyada 18’inci sırada bulunduğu belirten Eryılmaz, bu alanda istihdam oranlarının da yüksek olduğunu belirterek şunları söylüyor:

“Ülkemizin dünya pazarında bulunduğu sıra düşünüldüğünde, ülkemizde dijital oyun tasarımı bölümü mezunlarının hepsinin bu sektörde istihdam edileceğini söylememiz mümkün. Öğrencilerin alacakları eğitim uluslararası seviyede olacağı ve özellikle ABD, Avrupa ve Uzakdoğu Asya’daki ülkelerin talepleri düşünüldüğünde yine bu ülkelerde de eğer isterlerse istihdam fırsatı bulabilirler. Nitekim yalnızca ABD’de 2029’a kadar 32 bin 90 yeni dijital oyun tasarımcısına ihtiyaç duyulacağı göz önünde bulundurulduğunda; bölümün iş garantisini de beraberinde getirdiğini ifade edebiliriz. Bu alanlardaki ücret de beklentiyi karşılıyor. 28 Aralık 2021 itibariyle, ABD’deki bir video oyun endüstrisi için yıllık ortalama ücret 50.847 ABD doları. Bu ücret saatte yaklaşık 24,45 dolara denk geliyor. Bu, haftalık 978 ABD doları ve aylık olarak 4.237 ABD dolarına eş değer.”

METAVERSE İÇİN DE ÖNEMLİ

Günümüzün popüler konularından Metaverse evreninde de bu alanın katkıları olduğunu belirten Eryılmaz, şöyle konuştu:

“Metaverse evreninin her bir noktası tamamıyla yazılım ve tasarım programları kullanılarak oluşturulacak ve bu durum tasarım ve yazılım programlarına hâkim olan bireylerin çok daha fazla gelir elde etmelerini ve statülerini arttırmalarını sağlayacak. Daha şimdiden Meta, Microsoft gibi dünya devi şirketlerin bu alana yatırım yaptıklarını, bu alandaki teknolojileri geliştirmeye başladıklarını göz önünde bulundurduğumuzda ilerleyen zamanlarda giderek artan bir biçimde bu iş alanının gözde hale geleceğini söylememiz mümkün. Dijital oyunlara dair bütün göstergeleri incelediğimiz zaman (ekonomik, kültürel, sosyal vb.) oyunların hayatımızın her alanını daha önce hiç olmadığı kadar kapsadığını görüyoruz. Dijital Oyun sektörüne dair göstergeler ve öğrencilerin aldıkları çok boyutlu eğitim faktörleri göz önünde bulundurulduğunda Dijital Oyun Tasarımı bölümü mezunlarının geleceğin dünyasında oldukça sağlam bir statü elde edeceklerini söylememiz mümkündür.”

Dijital Oyun Geliştirme ve Animasyon Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi kadrosunda BDTA Bölümü Öğretim Görevlileri Engin Deniz Erbaş ve Seda Bozpolat, Dijital Oyun Tasarımı Araştırma Görevlisi Esin Selin Güregen, DOA Laboratuvar Sorumlusu Yılmaz Erdoğan’ın yanı sıra Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ali Çivril ve Yazılım mühendisliği Dr. Öğretim Üyesi Bahman Arasteh Abbasabad de yer alıyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner140
Günün Anketi Tümü
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31

Gelişmelerden Haberdar Olun

@