banner145

banner138

banner143

banner150

banner144

banner31

banner151

Oyun Sektörünün Kilit Parçası: Dijital Altyapı

Online video oyunları, canlı yayınlar ve E-Spor müsabakaları yüksek kullanılabilirlik, iyi bağlantı ve ölçeklenebilirlik gerektiriyor.

Güncel 13.06.2022, 11:30 13.06.2022, 10:37 Melike Kaya Bayram
96
Oyun Sektörünün Kilit Parçası: Dijital Altyapı

Günümüzün en üretken endüstrilerinden biri olanoyun endüstrisi, hızla gelişmeye devam ediyor. Özellikle pandemi sürecinde evlerde daha çok zaman geçirilmesi, dijital oyun sektörünün büyümetrendini hızlandırdı. Bireyler, evden çalışma ve uzaktan eğitimin yanı sıra eğlence için ayırdıklarızamanın büyük kısmını dijital oyunlar sayesinde çevrimiçi dünyada geçirmeye başladı. Oyuncular, oyun oynamanın yanı sıra Youtube ve Twitch gibi platformlar üzerinden E-Spor müsabakalarını ve yayıncıları takip etmeye başladı.

Gün geçtikçe daha gerçekçihale gelen oyunlar,sanal ve gerçek dünyaları; sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve genişletilmiş gerçeklik (XR) gibi teknolojilerle birleştirerek kapsamını genişletiyor.

Equinix Türkiye Genel Müdürü Aslıhan Güreşcier konuya ilişkin görüşlerini şu şekilde dile getirdi: “Oyun şirketlerinin başarılı olabilmeleri için kullanıcılarına iyi bir performans sunmaları gerekiyor. Dijital altyapılar, oyun endüstrisinin büyümeye devam etmesi adına gereken yüksek performans ve düşük gecikme süresini sağlamak için ideal işlem gücü ve bağlantı sağlıyor.Özellikle, oyuncu sayısı yüksek olan popüleroyunlar, tüm tüketici taleplerini karşılayabilmek adına çok sayıda veri merkezine ihtiyaç duyuyor. Equinix olarak dünya genelinde 235’ten fazla veri merkezimizle bu ihtiyaca da yanıt veriyoruz. Son olarak,dünyanın en büyük oyun yayıncılarından biri olan Ubisoft tarafından satın alınan i3D.net ile anlaşma sağladık.Böylece, Platform Equinix® ile i3D.net'e kullanıcılarının oyun deneyimini iyileştiren, gecikmeyi azaltan, güçlü ve güvenilir bir ara bağlantı hizmeti sağlayacağız.”

Mükemmel ping hızı 0 ila 20 milisaniye

Oyun şirketleri, farklı gerçeklikler sunabilmek için bulut ve 5G gibi teknolojilerden faydalanıyor. Oyunculara en iyi deneyimin sunulabilmesi için de omurga altyapısı gerekiyor. Bir çevrimiçi oyunun sunucuları ile bulut veya ağ sağlayıcıları arasındaki bir dengesizlik, aynı anda yüzlerce kişinin oyun deneyiminde kabul edilemez gecikmelere neden olabiliyor. 0 ila 20 milisaniye (ms) arası bir ping hızı mükemmel olarak nitelendirilirken, 20 ila 100 ms ise birçok oyunda gözle görülür gecikmeler yaşatabiliyor. Bu nedenle, 40 ila 60 ms arasında ortalamaya sahip olan altyapılar, birçok oyuncunun hayal kırıklığına uğraması için yeterli oluyor.Bu tür bir sorunun sıklıkla tekrarlanması, oyuncuların bu problemi yaşatan oyunlardan uzaklaşmasına neden olarak oyunşirketinin maddi kayba uğramasına yol açıyor.

Bu tür bir sorunu önlemenin en iyi yolu, oyun sunucularını ve erişim düğümlerini, oyunculara daha yakın veri merkezlerinde dijital uca itmek ve oyun ekosistemindeki şirketlerle bağlantı kurmak olarak gözüküyor.Bulut sağlayıcıları, ağ sağlayıcıları ve iş ortakları arasındaki ultra hızlı, güvenli ve özel ara bağlantı, oyun evreninde önemli bir role sahip. Daha düşük gecikme süresi, daha düşük ağ maliyetleri ve daha iyi bir müşteri deneyimi, özellikle çevrimiçi oyunlarda avantaj sağlıyor.

2021 yılının en yüksek trafiği online oyunlardan

Video oyun sektöründe üretilen veri hacmi ise sürekli olarak artış gösteriyor.Dünyanın en büyük bağlantı noktalarından biri olan DE-CIX Frankfurt’un sayısal verilerine göre 2021 yılının son aylarında en yüksek trafiği online oyunlar yarattı. Veri merkezleri ise veri artışıyla yaşanan trafiğin, oyunculara olumsuz bir şekilde yansımaması adına faaliyet gösteriyor. Sistemin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için yüksek kullanılabilirlik, iyi bağlantı ve ölçeklenebilirlik gerekiyor. Bu durum nedeniyle oyun şirketlerinin veri merkezlerine olan talebi son dönemlerde artış gösterdi. Veri merkezlerinin ağ ve yazılımlardaki teknolojik gelişmelerle birlikteoyun endüstrisinin gelişimine katkı sağlamaya devam edeceği tahmin ediliyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner140
Günün Anketi Tümü
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Sektörel dergiler okunuyor mu?
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Fenerbahçe 13 29
2. Galatasaray 13 27
3. Adana Demirspor 13 24
4. Konyaspor 14 24
5. Başakşehir 13 24
6. Kayserispor 14 23
7. Trabzonspor 13 23
8. Beşiktaş 13 22
9. Alanyaspor 14 17
10. Gaziantep FK 13 16
11. Antalyaspor 12 16
12. Giresunspor 13 15
13. Kasımpaşa 13 15
14. Hatayspor 13 14
15. Karagümrük 13 13
16. Ankaragücü 13 13
17. Sivasspor 14 11
18. İstanbulspor 13 8
19. Ümraniye 13 7
Takımlar O P
1. Eyüpspor 16 37
2. Samsunspor 15 27
3. Rizespor 15 26
4. Pendikspor 15 26
5. Keçiörengücü 15 26
6. Bodrumspor 15 25
7. Boluspor 15 25
8. Manisa FK 15 24
9. Bandırmaspor 15 24
10. Sakaryaspor 16 22
11. Altay 15 21
12. Adanaspor 15 18
13. Göztepe 14 18
14. Tuzlaspor 15 16
15. Erzurumspor 15 14
16. Altınordu 15 12
17. Ö.K Yeni Malatya 15 11
18. Gençlerbirliği 15 7
19. Denizlispor 15 6
Takımlar O P
1. Arsenal 14 37
2. M.City 14 32
3. Newcastle 15 30
4. Tottenham 15 29
5. M. United 14 26
6. Liverpool 14 22
7. Brighton 14 21
8. Chelsea 14 21
9. Fulham 15 19
10. Brentford 15 19
11. Crystal Palace 14 19
12. Aston Villa 15 18
13. Leicester City 15 17
14. Bournemouth 15 16
15. Leeds United 14 15
16. West Ham United 15 14
17. Everton 15 14
18. Nottingham Forest 15 13
19. Southampton 15 12
20. Wolves 15 10
Takımlar O P
1. Barcelona 14 37
2. Real Madrid 14 35
3. Real Sociedad 14 26
4. Athletic Bilbao 14 24
5. Atletico Madrid 14 24
6. Real Betis 14 24
7. Osasuna 14 23
8. Rayo Vallecano 14 22
9. Villarreal 14 21
10. Valencia 14 19
11. Mallorca 14 19
12. Real Valladolid 14 17
13. Girona 14 16
14. Almeria 14 16
15. Getafe 14 14
16. Espanyol 14 12
17. Celta Vigo 14 12
18. Sevilla 14 11
19. Cadiz 14 11
20. Elche 14 4

Gelişmelerden Haberdar Olun

@